fbpx
Γάλα αμυγδάλου, σόγιας ή καρύδας; Ποιό φυτικό ρόφημα να επιλέξω;

Γάλα αμυγδάλου, σόγιας ή καρύδας; Ποιό φυτικό ρόφημα να επιλέξω;

Στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ πλέον, εκτός από το συνηθισμένο αγελαδινό ή κατσικίσιο γάλα, μπορούμε να βρούμε και γάλατα φυτικής προέλευσης. Τα πιο δημοφιλή είναι το γάλα αμυγδάλου, το γάλα σόγιας και το γάλα καρύδας. Ποιό φυτικό ρόφημα από όλα να επιλέξουμε;

Η κόρη μου, ως μία έφηβη με διατροφικές αναζητήσεις, θέλησε να τα δοκιμάσει και τα τρία. Κοντά της φυσικά τα δοκίμασα κι εγώ. Γευστικά θα έλεγα ότι κλίνουμε προς το γάλα αμυγδάλου. Ποιά είναι όμως τα υπέρ και τα κατά για τα φυτικά γάλατα, πριν τα βάλουμε στη διατροφή μας;

Γάλα Αμυγδάλου

Παρασκευάζεται από συμπίεση αμυγδάλων με προσθήκη νερού και φιλτράρισμα του μείγματος, για να φύγουν τα στερεά υπολείμματα. Έχει κρεμώδη υφή και φυσικά έντονη γεύση αμυγδάλου. Συνήθως τα συσκευασμένα γάλατα αμυγδάλου που βρίσκουμε στην αγορά είναι εμπλουτισμένα και με βιταμίνες, κυρίως βιταμίνη Α, D και Β12. Κυκλοφορούν επίσης σε διαφορετικές γεύσεις, με ή χωρίς προσθήκη ζάχαρης.

Υπέρ: Το γάλα αμυγδάλου είναι πλούσιο σε Βιταμίνη Ε (50% της Συνιστώμενης Ημερήσιας Πρόσληψης) και με λίγες θερμίδες. Έχει συγκεκριμένα μόλις 40-60 θερμίδες το φλιτζάνι.

Κατά: Δεν αντικαθιστά τα ολόκληρα αμύγδαλα. Ενώ τα ολόκληρα αμύγδαλα έχουν χωρίς αμφιβολία πολλαπλά οφέλη για την υγεία μας, δεν ισχύει το ίδιο για το γάλα αμυγδάλου, καθώς αυτό παράγεται από καρπούς χωρίς τη φλούδα. Επίσης το γάλα αμυγδάλου έχει υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο.

ΤΑ ΦΥΤΙΚΑ ΓΑΛΑΤΑ ΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΑΣ

Τα φυτικά γάλατα είναι η ιδανική επιλογή για όσους ακολουθούν χορτοφαγική διατροφή ή νηστεύουν ή έχουν δυσανεξία στη λακτόζη. Ένα φυτικό ρόφημα μπορεί να συνοδέψει τον καφέ, τα δημητριακά ή το αγαπημένο μας smoothie.

Γάλα Σόγιας

Παρασκευάζεται από καρπούς σόγιας που έχουν μουλιάσει στο νερό και έχουν πολτοποιηθεί, ώστε να βγει το υγρό τους. Η γεύση του θυμίζει φασόλια και κάποια γάλατα σόγιας που κυκλοφορούν στην αγορά έχουν επιπλέον προσθήκη ζάχαρης, για να γίνουν πιο γευστικά. Αυτό βέβαια τους δίνει επιπλέον θερμίδες.

Υπέρ:  Το γάλα σόγιας έχει θρεπτική αξία ανάλογη με το αγελαδινό! Είναι χαμηλό σε λιπαρά, πλούσιο σε ασβέστιο και πρωτεΐνη (σχεδόν ίδια ποσότητα με το γάλα). Προσφέρει ικανοποιητικές ποσότητες βιταμινών του συμπλέγματος Β, όπως το φολικό οξύ.

Κατά: Έχουν αναφερθεί αρκετές περιπτώσεις αλλεργιών και δυσανεξιών στη σόγια. Όσοι έχουν αλλεργία στα φιστίκια, στον αρακά, στα ρεβίθια, στη σίκαλη, στο σιτάρι, στο κριθάρι, έχουν περισσότερες πιθανότητες να είναι αλλεργικοί και στη σόγια.

Γάλα Καρύδας

Παρασκευάζεται από νερό και τριμμένη σάρκα καρύδας, προσφέροντας σίγουρα μια εξωτική γεύση στον ουρανίσκο. Είναι δροσιστικό, απολαυστικό και με ελαφρά φυσική γλυκύτητα. Η υφή του γάλατος καρύδας πλησιάζει αρκετά εκείνη του αγελαδινού. Αυτό το καθιστά τέλειο υποκατάστατο στη μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική.

Υπέρ: Είναι πλούσιο σε μαγνήσιο και μαγγάνιο. Περιέχει αρκετή ποσότητα ασβεστίου, ενώ η περιεκτικότητά του σε βιταμίνες C και Ε του προσδίδει ήπια αντιοξειδωτική δράση.

Κατά: To γάλα καρύδας περιέχει πολύ μικρή ποσότητα πρωτεΐνης. Έχει επίσης περισσότερες θερμίδες τόσο σε σχέση με το αγελαδινό, όσο και με το γάλα σόγιας.  Γι ‘αυτό καλύτερα να το χρησιμοποιούμε με φειδώ.

Εσύ έχεις δοκιμάσει κάποιο φυτικό ρόφημα; Πώς σου φάνηκε και τι μας προτείνεις;

Υποκατάστατα ζωικού Γάλακτος

Διαβάστε επίσης: Πώς τρώγεται ο Λιναρόσπορος; Ιδέες για να τον εντάξουμε στη διατροφή

Your Turn!

Αν έχετε να προσθέσετε κάτι ακόμη ή απλά να μοιραστείτε τη δική σας εμπειρία, αφήστε το προσωπικό σας σχόλιο!


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Author

Ψυχολόγος Α.Π.Θ, Managing Editor, σύζυγος και μαμά δύο κοριτσιών από την Καλαμαριά Θεσσαλονίκης! #smartliving #momblogger Αγαπημένη Φράση: "Για τον κόσμο είσαι μία μαμά αλλά για την οικογένειά σου είσαι ο κόσμος όλος...".

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.