fbpx
7 τροφές κατά της γρίπης που θα μας κάνουν ξανά περδίκι

7 τροφές κατά της γρίπης που θα μας κάνουν ξανά περδίκι

Τα πρώτα κρύα έφτασαν και μαζί τους έρχονται οι γρίπες και τα κρυολογήματα. Σίγουρα όλοι θέλουμε να διαφυλάξουμε τον εαυτό μας από αυτή την ταλαιπωρία. Αν παρόλα αυτά παρατηρήσουμε ένοχα συμπτώματα όπως πόνους στο σώμα, κόπωση, ξηρό βήχα κτλ, καλό είναι να δράσουμε άμεσα. Αυτές οι τροφές θα μας ανακουφίσουν και θα μας κάνουν να αισθανθούμε καλύτερα. Ίσως γλιτώσουμε και το γιατρό!

1. Κοτόσουπα: Το γιατρικό από την εποχή των γιαγιάδων

Η κοτόσουπα είναι το απόλυτο φάρμακο για το κρυολόγημα. Δεν το λέει μόνο η γιαγιά αλλά και μελέτες ερευνητών. Η ευεργετική της δράση οφείλεται στο συνδυασμό των λαχανικών και του κοτόπουλου. Συγκεκριμένα μια ουσία που αναδεικνύεται από τη διαδικασία βρασμού του κοτόπουλου, η καρνοσίνη, έχει αποδειχθεί ότι βοηθά το ανοσοποιητικό. Από την άλλη με τα πολλά λαχανικά που περιέχει αυτή η σούπα, ο οργανισμός δέχεται επίθεση βιταμινών και αναρρώνει πιο γρήγορα.

Διαβάστε αναλυτικά: Μια θαυματουργή σούπα για το κρυολόγημα

2. Λιπαρά ψάρια πλούσια σε Ω-3

Λιπαρά ψάρια, όπως σολομός, σαρδέλες, σκουμπρί ή τόνος είναι πλούσια σε πρωτεΐνη, σε ω-3 λιπαρά οξέα, σε βιταμίνη Α και ψευδάργυρο. Τα ω-3 λιπαρά οξέα ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού έχοντας αντιφλεγμονώδη δράση. Ενισχύουν επίσης τη δράση των φαγοκυττάρων και των λευκών αιμοσφαιρίων. Μιλάμε δηλαδή για ένα φυσικό “φάρμακο” στο πιάτο μας!

3. Σούπα μινεστρόνε με λαχανικά

Η σούπα μινεστρόνε συνδυάζει ζυμαρικά (κοφτό μακαρονάκι) με λαχανικά και είναι ό,τι πρέπει σε περιόδους επερχόμενης ίωσης. Τονώνει και ενυδατώνει τον οργανισμό, ενώ ταυτόχρονα ηρεμεί το στομάχι. Ένα κι ένα για να μπορέσουμε να σταθούμε στα πόδια μας.

4. Βραστό αυγό για τις πρωτεΐνες

Όταν είμαστε κρυωμένοι χρειαζόμαστε ένα σώμα δυνατό και γι’ αυτό επιλέγουμε πρωτεΐνες. Το βραστό αυγό ανήκει στις τροφές με πρωτεΐνες, των οποίων η πέψη μπορεί να γίνει εύκολα και άρα να μας δώσει ενέργεια χωρίς να μας επιβαρύνει.

5. Ρόφημα Μασάλα

Πίνοντας πολλά υγρά διατηρούμε την απαραίτητη υγρασία στο λαιμό, ενώ παράλληλα ρευστοποιούνται τα φλέγματα και οι εκκρίσεις. Ειδικά το τσάι μασάλα είναι τονωτικό λόγω της καφείνης που περιέχει το μαύρο τσάι και θερμαντικό για τον οργανισμό με τον δυνατό συνδυασμό των μπαχαρικών του.

Διαβάστε αναλυτικά: Το ρόφημα για το κρύο είναι το ινδικό τσάι μασάλα

6. Εσπεριδοειδή: Φουλ βιταμίνη C

Η βιταμίνη C, που υπάρχει σε αφθονία στα εσπεριδοειδή (πορτοκάλια, λεμόνια, γκρέιπφρουτ, μανταρίνια), είναι γνωστό ότι ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και μειώνει τα συμπτώματα του κρυολογήματος κατά 23%, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελετών. Η Συνιστώμενη Ημερήσια Πρόσληψη βιταμίνης C είναι 100mg, δηλαδή δύο με τρία φρούτα την ημέρα. Εκτός από τα εσπεριδοειδή τη βιταμίνη C τη συναντούμε και στις κόκκινες πιπεριές, το μπρόκολο, το λάχανο ή τις ντομάτες.

7. Μέλι και γιαούρτι

Η κατανάλωση προβιοτικών τροφών, όπως το γιαούρτι, είναι ένας καλός τρόπος για να αναπληρωθούν στον οργανισμό τα “καλά βακτήρια”, τα οποία μπλοκάρουν την αναπαραγωγή ιών που εισβάλλουν στο σώμα κάποιου που αρρωσταίνει. Αν μάλιστα συνδυάσουμε το γιαούρτι και με λίγο μέλι, το οποίο λειτουργεί ως αντιβηχικό και αντιμικροβιακό, αυτόματα μειώνουμε τη σοβαρότητα των συμπτωμάτων μας.

Και οι 7 αυτές τροφές κατά της γρίπης θα μας βοηθήσουν να προφυλαχθούμε και να αναρρώσουμε γρηγορότερα. Παράλληλα, βέβαια, αποφεύγουμε ή μειώνουμε το κάπνισμα και την κατανάλωση αλκοόλ, τα οποία ερεθίζουν το λαιμό και τους αεραγωγούς των πνευμόνων. Αερίζουμε καλά τους χώρους του σπιτιού ή του γραφείου και λέμε ένα μεγάλο ΝΑΙ στην ξεκούραση.

Γρίπη Κρυολόγημα Τροφές Αντιμετώπιση

Καλό χειμώνα!

Your Turn!

Αν έχετε να προσθέσετε κάτι ακόμη ή απλά να μοιραστείτε τη δική σας εμπειρία, αφήστε το προσωπικό σας σχόλιο!


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Author

Σύζυγος και μαμά δύο κοριτσιών από την Καλαμαριά Θεσσαλονίκης! #smartliving #momblogger Αγαπημένη Φράση: "Για τον κόσμο είσαι μία μαμά αλλά για την οικογένειά σου είσαι ο κόσμος όλος...".

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.