fbpx
Κάντε πιο εύκολο το πρωινό ξύπνημα των παιδιών για το σχολείο

Κάντε πιο εύκολο το πρωινό ξύπνημα των παιδιών για το σχολείο

Μπορεί να έχουμε Αύγουστο, αλλά ο Σεπτέμβρης και η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς δεν είναι μακρυά.’Ολες σκεφτόμαστε ήδη πως θα τα βγάλουμε πέρα με το πρωινό ξύπνημα των παιδιών για το σχολείο. Αναρωτιόμαστε κυρίως πως θα επαναφέρουμε τα ωράρια ύπνου μετά τις διακοπές και τη χαλαρότητα του καλοκαιριού. Αλλά κι αφού τα επαναφέρουμε πως κρατάμε μια ρουτίνα ύπνου, ώστε να κοιμούνται νωρίς και να ξυπνάνε στην ώρα τους;

Αλλάζουμε τις ώρες ύπνου σταδιακά

Καλοκαίρι σημαίνει κάμποσα ξενύχτια διασκεδάζοντας κι άλλα τόσα χουζούρικα πρωινά. Όλα αυτά έχουν σίγουρα ανατρέψει το τυπικό καθημερινό πρόγραμμα των παιδιών και τα ωράρια του ύπνου τους. Η ιδέα μάλιστα ότι ανοίγουν τα σχολεία είναι αρκετή, για να τα κάνει να μην πετάνε από χαρά. Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό ένα παιδί δεν μπορεί από τη μια στιγμή στην άλλη να σηκωθεί και πάλι νωρίς, χωρίς δυσκολία. Βρίσκεται σε μια φάση που θα πρέπει να ρυθμίσει το βιολογικό του ρολόι από την αρχή.

Τι έχω διαπιστώσει ότι μου είναι πιο εύκολο σε αυτή τη φάση; Δύο εβδομάδες λοιπόν πριν ανοίξουν τα σχολεία, αφαιρώ από τα παιδιά μου μισή ώρα ύπνου κάθε πρωί, ξυπνώντας τα νωρίτερα. Ενώ μία εβδομάδα πριν ανοίξουν τα σχολεία, ξεκινάω παράλληλα να τα βάζω ένα τεταρτάκι νωρίτερα για ύπνο κάθε βράδυ. Φυσικά φροντίζω όσο πλησιάζουν οι μέρες να μαζευόμαστε στο σπίτι ολοένα και πιο νωρίς από τις απογευματινές μας βόλτες και δραστηριότητες. Και κάπως έτσι η μετάβαση στο πρωινό ξύπνημα των παιδιών για το σχολείο γίνεται λίγο πιο αρμονικά.

Πόσες ώρες ύπνου χρειάζονται τα παιδιά όταν έχουν σχολείο

Παιδιά ηλικίας 4 έως 5 ετών χρειάζονται από 10 έως 13 ώρες ύπνου κάθε νύχτα. Παιδιά 6 έως 12 ετών πρέπει να κοιμούνται τουλάχιστον 10 έως 11 ώρες. Και οι έφηβοι χρειάζονται 9 ώρες ύπνου κάθε νύχτα.

Προετοιμαζόμαστε από το προηγούμενο βράδυ

Διαλέγουμε μαζί τα ρούχα που θα φορέσει την επόμενη μέρα και τα αφήνουμε έξω από την ντουλάπα, για να μην τα ψάχνουμε το πρωί. Όλες οι μαμάδες ξέρουμε ότι αυτή η επιλογή δεν είναι μια εύκολη υπόθεση. Πολλές φορές έχω έρθει σε αντιπαράθεση με τις κόρες μου για το τι θα φορέσουν και σίγουρα αυτές οι “διαπραγματεύσεις” δεν είναι καλό να γίνονται το πρωί, υπό την πίεση του χρόνου.

Ρίχνουμε μια τελευταία ματιά στην τσάντα, για να βεβαιωθούμε ότι όλα τα βιβλία και τετράδια που χρειάζονται είναι εκεί. Όσο βέβαια το παιδί μεγαλώνει αυτή η δουλειά θα πρέπει να είναι δική του ευθύνη. Έτσι θα αρχίσει να αυτονομείται.

Κάνουμε μια προετοιμασία για το κολατσιό που θα πάρει μαζί του. Προτείνω μάλιστα ο σχεδιασμός του κολατσιού να γίνεται σε εβδομαδιαία βάση. Σε αυτό θα βοηθήσει ο πίνακας που έχω ετοιμάσει, ο οποίος διατίθεται για εκτύπωση. Το παιδί έτσι νιώθει ότι συμμετέχει ενεργά, γεγονός που αυξάνει τις πιθανότητες να φάει αυτό που θα του βάλουμε. Κι από την άλλη εμείς δεν σαστίζουμε κάθε πρωί να σκεφτόμαστε με τι θα γεμίσουμε το ταπεράκι.

Περιορίζουμε οτιδήποτε τα αποσπά πριν κοιμηθούν

Η τηλεόραση, το παιχνίδι και η ενασχόληση με τις ηλεκτρονικές συσκευές πρέπει να τελειώνουν νωρίτερα, τουλάχιστον μία ώρα πριν πέσει το παιδί στο κρεβάτι. Κι αυτό γιατί δημιουργούν υπερένταση, η οποία σε καμία περίπτωση δεν βοηθά στη διαδικασία του ύπνου, αλλά αντίθετα οδηγεί σε αϋπνία. Αντί για τάμπλετ και κινητά μπορούμε να χουχουλιάσουμε για λίγο μαζί του, να διαβάσουμε παραμύθι ή να κάνουμε μια σύντομη κουβέντα – ανασκόπηση της ημέρας. Μόνο έτσι θα μπορέσει το μυαλό πραγματικά να χαλαρώσει.

Ξυπνάμε πρώτες εμείς

Δίνουμε τα πέντε λεπτά στον εαυτό μας, για έναν καφέ, πριν ξυπνήσουμε τους υπόλοιπους. Αυτό θα μας βοηθήσει να χειριστούμε με μεγαλύτερη ηρεμία τις καταστάσεις που θα προκύψουν. Ετοιμάζουμε το πρόγευμα, ανοίγουμε τα παντζούρια και αφήνουμε τον ήλιο να φωτίσει το δωμάτιο, αλλά και τη διάθεση όλων μας.

Αν έχουμε πρώτα εμείς καλή διάθεση, δείχνουμε και στα παιδιά ότι τα περιμένει μια όμορφη μέρα. Το πρωινό ξύπνημα για να είναι ευκολότερο, θα πρέπει πρώτα απ΄όλα να είναι ευχάριστο.

Διαμορφώνουμε την πρωινή μας ρουτίνα

Όταν λέμε ρουτίνα δεν εννοούμε ένα αυστηρό πρόγραμμα, αλλά ένα τελετουργικό. Ρουτίνα σημαίνει να κάνουμε τα ίδια πράγματα, με την ίδια σειρά, τις ίδιες περίπου ώρες κάθε πρωί. Τα παιδιά που γνωρίζουν τι πρέπει να ακολουθήσουν αμέσως μόλις ξυπνάνε, νιώθουν ασφάλεια, αποκτούν αίσθηση του χρόνου και παράλληλα μαθαίνουν να είναι υπεύθυνα και οργανωμένα.

Για το λόγο αυτό ένας πίνακας με τα σημαντικότερα βήματα που πρέπει να γίνονται κάθε πρωί μόνο όφελος θα έχει. Βρείτε λοιπόν τον πίνακα που έφτιαξα, εκτυπώστε και διαμορφώστε τη δική σας πρωινή ρουτίνα. Μερικά βήματα για παράδειγμα είναι τα εξής: “ντύνομαι”, “τρώω πρωινό”, “πλένω τα δόντια μου”, “χτενίζω τα μαλλιά”, “βάζω παπούτσια” κτλ. Η πρωινή ρουτίνα φυσικά διαμορφώνεται ανάλογα με την ηλικία των παιδιών και αν χρειαστεί αναπροσαρμόζεται.

Έτσι οι μαμάδες μπορούμε να είμαστε πιο χαλαρές με τις πρωινές μας οδηγίες. Βασικά δεν χρειάζεται να δίνουμε οδηγίες, τα λέει ο πίνακας για μας! Και ο αγώνας της προετοιμασίας για το σχολείο κάθε πρωί γίνεται πιο ομαλός.

Πως θα κάνουμε πιο εύκολα τα πρωινά μας πριν το σχολείο

Εσείς πώς τα καταφέρνετε με το πρωινό ξύπνημα των παιδιών; Έχετε καμιά άλλη καλή ιδέα να μας προτείνετε;

Your Turn!

Αν έχετε να προσθέσετε κάτι ακόμη ή απλά να μοιραστείτε τη δική σας εμπειρία, αφήστε το προσωπικό σας σχόλιο!


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Author

Σύζυγος και μαμά δύο κοριτσιών από την Καλαμαριά Θεσσαλονίκης! #smartliving #momblogger Αγαπημένη Φράση: "Για τον κόσμο είσαι μία μαμά αλλά για την οικογένειά σου είσαι ο κόσμος όλος...".

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.