6 μυστικά και βήματα για την τέλεια πράσινη σαλάτα

6 μυστικά και βήματα για την τέλεια πράσινη σαλάτα

Η σαλάτα συνοδεύει τα πιάτα μας αλλά μπορεί να σταθεί και σαν πλήρες γεύμα, όταν θέλουμε να φάμε κάτι πιο ελαφρύ. Η σαλάτα είναι επίσης η τέλεια λύση όταν δεν έχουμε χρόνο να μαγειρέψουμε κάτι άλλο και βασική επιλογή για όσους παίρνουν ταπεράκι στο γραφείο.

Ποιοί είναι εκείνοι οι γευστικοί συνδυασμοί για να πετύχουμε την τέλεια πράσινη σαλάτα; Ακολουθήστε τα 6 βήματα και θα έχετε το πιο λαχταριστό και φυσικά χορταστικό αποτέλεσμα.

1. Αρχίζουμε με τη βάση της σαλάτας

Υπάρχουν διάφορα λαχανικά με φύλλα για να χρησιμοποιήσουμε ως βάση. Η πιο συχνή επιλογή είναι το μαρούλι κι όχι άδικα, καθώς αποτελεί εξαιρετική πηγή βιταμινών και φυτικών ινών. Εξίσου δυναμωτικό και καλή επιλογή αποτελεί το σπανάκι baby. Άλλοι πάλι προτιμούν για τη σαλάτα τους πράσινη ή κόκκινη λόλα, άισμπεργκ ή ρόκα.

Και μερικοί πιο προχωρημένοι θα βάλουν επίσης βαλεριάνα, σέσκουλο, κινέζικο λάχανο ή ραντίτσιο. Κόβουμε στη σαλατιέρα μας τρία ή τέσσερα από τα παραπάνω φυλλώδη λαχανικά και η βάση της σαλάτας είναι έτοιμη.

EXTRA TIP

Ετοιμάζουμε τη σαλάτα τελευταία στιγμή (ακριβώς πριν την καταναλώσουμε) και στραγγίζουμε πολύ καλά τα λαχανικά μας. Υπάρχει μάλιστα ειδικό γκάτζετ για αυτή τη δουλειά.

2. Προσθέτουμε κάτι τραγανό

Την τραγανή υφή που χρειαζόμαστε μπορούμε να την πετύχουμε προσθέτοντας λίγα κρουτόν ή θρυμματίζοντας μισό κρητικό ντάκο (ή άλλου τύπου παξιμάδια). Άλλα τραγανά υλικά για την τέλεια σαλάτα είναι οι ξηροί καρποί, πλούσιοι και σε Ω-3 λιπαρά. Μία χούφτα μη αλατισμένα καρύδια ή κάσιους ή αμύγδαλα θα τονίσουν τη γεύση και τη διατροφική αξία.

Ωραία κριτσανιστή αίσθηση στις μπουκιές μας δίνουν ακόμη το αγγούρι, ή το λάχανο, το τριμμένο καρότο, το ραπανάκι ή η ρέβα και οι πολύχρωμες πιπεριές. Εναλλακτικά δοκιμάζουμε το αρωματικό φινόκιο ή λίγες φέτες από τραγανό ξινόμηλο!

3. Προσθέτουμε κάτι απαλό

Η σαλάτα παντρεύεται πολύ όμορφα με τη ντομάτα ή τα ντοματίνια (τσέρι, βελανίδι κτλ). Αν πάλι προτιμήσουμε τη λιαστή ντομάτα, τότε σίγουρα οδηγούμε την κατάσταση ένα βήμα πιο πέρα. Σημαντικούς πόντους στην τελική γεύση θα μας δώσουν υλικά όπως η κινόα ή το πληγούρι ή το φαγόπυρο. Ενώ λίγες λεπτές φέτες (ή κύβοι) ενός ώριμου αβοκάντο θα δώσουν ανεπανάληπτη βουτυράτη γεύση στο σύνολο.

4. Και κάτι απροσδόκητο

Στη σαλάτα όμως θέλουμε και κάτι διαφορετικό, κάτι απροσδόκητο, κάτι που θα δημιουργήσει τελοσπάντων έκρηξη στις αισθήσεις. Ανάλογα με τα υπόλοιπα υλικά κι ανάλογα με το προσωπικό μας γούστο δοκιμάζουμε φέτες από φρέσκα φρούτα, όπως αχλάδι, πορτοκάλι, φράουλες, ακόμη και κύβους καρπουζιού! Δοκιμάζουμε αποξηραμένα φρούτα, όπως σταφίδες, σύκα ή κράνμπερι.

Επιλέγουμε ανάμεσα από τσιπς γλυκοπατάτας, πίκλες, κάπαρη, σουσάμι, λιναρόσπορο, καβουρδισμένο κουκουνάρι ή κολοκυθόσπορους για αυτό το κάτι έξτρα που ζητάνε οι αισθήσεις. Στο παιχνίδι μπορούν να μπουν ακόμη και φρέσκα μυρωδικά όπως το θυμάρι, ο βασιλικός, η ρίγανη.

5. Συμπεριλαμβάνουμε λίγη πρωτεΐνη

Βάζοντας στη σαλάτα μας πρωτεΐνη την κάνουμε περισσότερο χορταστική, ώστε να μας “κρατήσει” και να μας γεμίσει ενέργεια. Κι αυτό είναι ότι ακριβώς θέλουμε, όταν καταναλώνουμε τη σαλάτα ως κύριο γεύμα. Κλασικές επιλογές γι’ αυτό το σκοπό είναι το ψητό κοτόπουλο, τα βραστά αυγά ή ο τόνος.

Πηγές πρωτεϊνης όπως τα όσπρια (φασόλια, ρεβύθια, φακές) μπορούν να συνδυαστούν εξίσου υπέροχα με μία πράσινη σαλάτα. Πρωτεϊνη επίσης θα μας δώσουν τα μανιτάρια ή ο σολομός. Εναλλακτικά προσθέτουμε τυριά, όπως παρμεζάνα ή ροκφόρ.

6. Ολοκληρώνουμε με το ντρέσινγκ

Ένα γευστικό και πρωτότυπο ντρέσινγκ μπορεί να κάνει τη σαλάτα πιο εντυπωσιακή και λαχταριστή. Στο εμπόριο υπάρχουν έτοιμες σως και είναι μία καλή λύση όταν υπάρχει πίεση χρόνου.

Στην περίπτωση που φτιάξουμε το δικό μας ντρέσινγκ κρατάμε στο νου την αναλογία 1 μέρος όξινου προς 3 μέρη λιπαρού στοιχείου. Δηλαδή για κάθε 3 μέρη ελαιόλαδο χρησιμοποιούμε 1 μέρος λεμόνι ή ξύδι (μηλόξυδο, μπαλσάμικο κτλ).

Ένα κουταλάκι μουστάρδα, ελάχιστο μέλι και μισή σκελίδα λιωμένο σκόρδο θα διαφοροποιήσουν το ντρέσινγκ, δίνοντας την απαραίτητη ένταση. Ενώ για πιο πλούσια υφή προσθέτουμε και μία κουταλιά γιαούρτι. Η ανάμειξη γίνεται στο σέικερ, ή σε μπολ με το σύρμα ή ακόμη καλύτερα στο μπλέντερ.

Πως Θα Πετύχεις Την Τέλεια Πράσινη Σαλάτα

Με όλα αυτά λοιπόν η πράσινη σαλάτα μας δεν θα είναι ποτέ ξανά βαρετή.

Your Turn!

Αν έχετε να προσθέσετε κάτι ακόμη ή απλά να μοιραστείτε τη δική σας εμπειρία, αφήστε το προσωπικό σας σχόλιο!


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Author

Οργάνωση Σπιτιού - Tips Εξοικονόμησης - DIY Κατασκευές κ.α. #smartliving #momblogger Πτυχιούχος Ψυχολογίας, σύζυγος και μαμά δύο κοριτσιών από τη Θεσσαλονίκη ♥ Αγαπημένο Quote: "Για τον κόσμο είσαι μία μαμά αλλά για την οικογένειά σου είσαι ο κόσμος όλος...".

Συμμετοχή στη συζήτηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.