fbpx
Θρεπτικό παιδικό πρωινό που βοηθά την σχολική απόδοση

Θρεπτικό παιδικό πρωινό που βοηθά την σχολική απόδοση

Ένα καλό και πλήρες πρωινό γεύμα είναι απαραίτητο στη διατροφή, ειδικά για τους μικρούς μαθητές. Είναι η ενέργεια που χρειάζονται πνευματικά και σωματικά, για να βγάλουν το πρόγραμμα του σχολείου. Αφιερώστε χρόνο ξυπνώντας 10 λεπτά νωρίτερα, για να ετοιμάσετε και να πάρετε το πρωινό σας όλοι μαζί. Αυτό εκτός των άλλων σας δίνει μια ευκαιρία για συνομιλία με την οικογένεια. Βοηθήστε τα παιδιά σας να αποκτήσουν αυτή τη σημαντική διατροφική συνήθεια για όλη την υπόλοιπη ζωή τους. Δείτε 8 ιδέες για ένα θρεπτικό παιδικό πρωινό που βοηθά την απόδοση στο σχολείο.

Ψωμί με σπιτική μερέντα ή σπιτική μαρμελάδα

Ένα ιδανικά εύκολο και νόστιμο πρωινό για τα παιδιά είναι μία φέτα ψωμιού με το αγαπημένο τους άλειμμα, μερέντα ή μαρμελάδα. Απενοχοποιήστε το απολαυστικό και ευρέως διαδεδομένο άλειμμα σοκολάτας φτιάχνοντας τη δική σας σπιτική μερέντα. Αλλά και η δική σας σπιτική μαρμελάδα φράουλας, που προνοήσατε να φτιάξετε από την Άνοιξη, είναι σαφώς καλύτερη επιλογή. Χωρίς συντηρητικά και με ελεγχόμενη προσθήκη γλυκαντικού τα σπιτικά αλείμματα έρχονται στο πιάτο του παιδιού χωρίς ενοχές.

σπιτική μερέντα ή σπιτική μαρμελάδα στο ψωμί

Τρυφερά pancakes

Το πλέον αγαπημένο πρωινό σε πολλές χώρες, αν και όχι τόσο διαδεδομένο στην ελληνική κουζίνα. Κι όμως είναι τόσο απλά τα υλικά που χρειάζονται για να φτιάξετε pancakes στο σπίτι σας, που θα εκπλαγείτε όταν τις δοκιμάσετε. Δείτε τη συνταγή για pancakes και ιδέες για toppings. Για το πρωινό των παιδιών προτιμήστε να τις γαρνίρετε με αποξηραμένα ή φρέσκα φρούτα μαζί με λίγο γιαούρτι. Επίσης, για να κερδίσετε χρόνο, έχετε έτοιμη τη ζύμη στο ψυγείο από το προηγούμενο βράδυ. Το πρωί απλά θα λαδώσετε ένα τηγάνι, θα ψήσετε για 2 λεπτά από κάθε πλευρά και τα pancakes είναι έτοιμα.

θρεπτικό παιδικό πρωϊνό με pancakes

Muffins σοκολάτας

Τα muffins είναι μια ελκυστική ιδέα για πρωινό καθώς τα τρώνε όλοι, μικροί και μεγάλοι! Δείτε τη βασική συνταγή για σπιτικά muffins σοκολάτας που εμείς φτιάχνουμε τόσο συχνά. Εξαφανίζονται σε χρόνο ρεκόρ. Αν θεωρείται ότι είναι πολύ γλυκό σνακ για το δικό σας παιδί, μπορείτε να φτιάξετε τα muffins και αλμυρά. Τα σπιτικά muffins φτιαγμένα με αγνά υλικά και χωρίς συντηρητικά είναι η τέλεια αρχή για τη μέρα των παιδιών. Επίσης τυλίγοντας με διάφανη μεμβράνη μπορούν τα παιδιά να τα πάρουν μαζί τους και να αποτελέσουν το δεκατιανό για το πρώτο διάλειμμα στο σχολείο.

θρεπτικό παιδικό πρωϊνό με muffins

Αφράτο ελιόψωμο

Το πρωινό που προτιμά η κόρη μου η Χριστίνα είναι το ελιόψωμο. Όχι όμως έτοιμο από το φούρνο, αλλά έτσι όπως της το φτιάχνω εγώ! Και ποια είναι η συνταγή που ακολουθώ και έχει ξετρελάνει τη μικρή μου; Φυσικά η συνταγή για ελιόψωμο από τον Λούκουλο. Οι ελιές, αναπόσπαστο κομμάτι της μεσογειακής διατροφής, περιέχουν ασβέστιο, μέταλλα και βιταμίνη Ε. Όλες οι θρεπτικές ιδιότητες της ελιάς προστίθενται σε αυτό το αρτοσκεύασμα, ώστε να θεωρείται πλήρης τροφή για το πρωί.

αφράτο ελιόψωμο

Ένα τέλειο ρυζόγαλο

Μια ακόμη λύση για το παιδικό πρωινό είναι το ρυζόγαλο, αυτό το παραδοσιακό και υγιεινό ελληνικό γλυκό. Με κανέλα ή χωρίς το ρυζόγαλο, πλούσιο σε ασβέστιο και βιταμίνη Α, υπερτερεί στα σημεία. Το φτιάχνετε στο σπίτι από την προηγούμενη μέρα οικονομικά και χωρίς να σπαταλήσετε χρόνο το πρωί που βιάζεστε. Αν πιστεύετε ότι δεν αρέσει στο δικό σας παιδί, δοκιμάστε αυτή τη συνταγή για ένα πραγματικά τέλειο ρυζόγαλο της μαμάς Ελπίδας από το 2 boys+Hope. Η διαφορά είναι στην κρέμα βανίλια!

το τέλειο ρυζόγαλο της μαμάς Ελπίδας

Mπισκότα φυστικοβούτυρου

Τέσσερα υλικά, ένα μπολ για να τα αναμείξετε όλα μαζί και 10 λεπτά για να τα ψήσετε. Αυτά τα ιδιαίτερα σε γεύση μπισκότα πραγματικά λιώνουν στο στόμα. Το φυστικοβούτυρο αν και έχει αρκετές θερμίδες, παρουσιάζει και πολλαπλά οφέλη για τον οργανισμό, λόγω των αντιοξειδωτικών ουσιών που περιέχει. Δείτε με λεπτομέρειες τη συνταγή για αυτά τα πανεύκολα μπισκότα από το swanocean.

εύκολα μπισκότα φυστικοβούτυρου

Ατομικά κασερο-ψωμάκια

Μια συνταγή που βρήκαμε στο διαδίκτυο και σπεύσαμε να δοκιμάσουμε είναι αυτά τα ατομικά κασερο-ψωμάκια από τις Συνταγές Της Καρδιάς. Ειδικά αν σας έχουν περισσέψει διάφορα τυριά και δεν έχετε τι να τα κάνετε είναι μια σίγουρη λύση. Πρόκειται για μια βασική ζύμη κουρού στην οποία ενσωματώνετε τα τριμμένα τυριά. Δεν θα μείνει ούτε ψίχουλο.

παιδικό πρωινό με ατομικά κασεροψωμάκια

Περέκ με τυρί φέτα

Για όλους εμάς που ζούμε στην Καλαμαριά το μόνο εύκολο είναι να βρούμε φύλλα περέκ. Για όλους τους υπόλοιπους πιστεύω ότι θα μπορείτε να τα βρείτε σε καταστήματα με παραδοσιακά προϊόντα. Αξίζει πάντως να τα αναζητήσετε και να δοκιμάσετε αυτή την εναλλακτική ποντιακή τυρόπιτα. Γίνεται στο τηγάνι, όμως δεν έχει τη βαριά αίσθηση της τηγανίλας. Πέρα από τη φέτα μπορείτε να φτιάξετε την πίτα με όποια άλλη γέμιση θέλετε. Δείτε τη συνταγή για το πιο νόστιμο περέκ, που φτιάχνει η κυρία Μαίρη στο “Κτήμα Περέκ”. Πού βρίσκεται αυτό; Σε ένα ορεινό ποντιακό χωριό, 30 χλμ έξω από τη Θεσσαλονίκη, στο Μονοπήγαδο Βασιλικών.

πίτα περέκ με τυρί

Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται! Εσάς τα παιδιά σας ποιό πρωινό προτιμούν;

Your Turn!

Αν έχετε να προσθέσετε κάτι ακόμη ή απλά να μοιραστείτε τη δική σας εμπειρία, αφήστε το προσωπικό σας σχόλιο!


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Author

Ψυχολόγος Α.Π.Θ, Managing Editor, σύζυγος και μαμά δύο κοριτσιών από την Καλαμαριά Θεσσαλονίκης! #smartliving #momblogger Αγαπημένη Φράση: "Για τον κόσμο είσαι μία μαμά αλλά για την οικογένειά σου είσαι ο κόσμος όλος...".

20 comments

  • Όλη αυτή η ζάχαρη σε πρωινό παιδιού μας φαίνεται φυσιολογικη;

    Reply
    • Καταρχάς πρόκειται για προτάσεις/ιδέες που μπορούμε να υιοθετήσουμε κάποιες ημέρες της εβδομάδας για το πρωινό μας κι όχι για συγκεκριμένο “πρόγραμμα” διατροφής. Επιπλέον πρόκειται για σπιτικές παρασκευές που σίγουρα είναι προτιμότερες από τις έτοιμες λύσεις του εμπορίου. Προσωπικά ως μαμά (κι όχι ως ειδικός διατροφολόγος) πιστεύω ότι ένα παιδί κινητικό και φυσιολογικού βάρους μπορεί να τρώει pancakes ή muffins στο πρωινό του ή στο απογευματινό του, προφανώς όμως όχι κάθε μέρα. Αν έχετε εσείς κάποιες άλλες προτάσεις, θα χαρώ να μας γράψετε στα σχόλια, γιατί πραγματικά το θέμα του πρωινού είναι ένας πονοκέφαλος για κάθε μητέρα και οι όποιες ιδέες είναι πάντα καλοδεχούμενες.

      Reply
  • Είναι τόσο δελεαστικά όλα αυτά που βλέπω,που κάνω σαν παιδάκι βλέποντας τα,ειδικά τα pancakes.Ευχαρίστως θα τα ήθελα για πρωινό!

    Reply
  • Έχω ενα κακό δεν τρώω εύκολα πρωινό, νιώθω πως πεινάω όλη μέρα μετά. Βέβαια σε κρατάει και δεν τρως και τα πιάτα το μεσημέρι.. ;) Είδα όμως κάτι ωραίες συνταγές.. και το Περέκ η αλήθεια είναι πως δεν το ήξερα!

    Reply
  • Mia allh idea einai oi waffles. Th zumh tou keik th rixno sth mhxanh gia tis waffles, pisteyte me ginontai mourlia! Thn exo sto yugeio apo vradus kai to prwi tis yuno.
    Epishs mas aresoun polu oi mpougatses. Tis etoimazw thn Kuriakh ( peripou 10 atomikes mpougatses), tis vazw sthn katayuksh kai tis yuno kata thn diarkeia ths evdomadas. Tis krues meres kanw vrazw th vrwmh, me gala, kanela, cranberries kai meli. Telos gia ta enhlika paidia, dokimaste spitiko giaourth me freskokommena frouta, amugdala, karudia, vrwmh kai meli. Apolaush!

    Reply
  • Ελευθερία ξετρελάθηκα με όλες τις ιδέες! Όσο κατέβαινα.. έλεγα μμμμ… Αυτό θα ετοιμάσω αύριο… Μετά όχι αυτό… Τι υπέροχες φωτογραφίες… Κατέληξα όμως στο να ετοιμάζω κάθε μέρα και από κάτι και όχι μόνο για πρωινό εε; Καλή Σαρακοστη εύχομαι και σε φιλώ!!!

    Reply
  • ευχαριστω πολυ Ελευθερια μου!! Χαιρομαι πολυ που διάλεξες και μια δικια μου αναρτηση , για να τη συμπεριλάβεις στην προταση σου!!

    Reply
    • Το κλασικό ρυζόγαλο, που μας έφτιαχναν κι εμάς οι μαμάδες μας, είναι μια εύκολη λύση για το πρωινό των παιδιών, αφού το έχουμε έτοιμο από την προηγούμενη μέρα και είναι και θρεπτικό. Εμείς ευχαριστούμε για την ιδέα Ελπίδα. Καλή συνέχεια!

      Reply
  • Πολύ ωραία όλα εκτός από το ρυζόγαλο που σιχαίνομαι, ίσως γιατί δεν μου αρέσει το γάλα… ;)
    Οι τροφές που περιέχουν υδατάνθρακες είναι ιδανικές για το πρωινό μας γεύμα, μιας και δίνουν ενέργεια και βοηθούν τα παιδιά να έχουν καλύτερη απόδοση στο σχολείο, αλλά και εμάς στην δουλειά μας.

    Reply
    • Ακριβώς! Γι’αυτό άλλωστε λένε το πρωί τρώγε σαν βασιλιάς, το μεσημέρι σαν άρχοντας και το βράδυ σαν ζητιάνος.

      Reply
  • Αχ να μουν και πάλι παιδί!!!! Οι ενήλικοι δηλαδή τίποτα? Καθόλου? Ούτε λίγα pancakes? Ούτε λίγο περέκ? :-) Υπέροχα όλα και ειδικά τα αυγουλάκια μέσα στις θήκες τους!Την καλημέρα μου!

    Reply
  • Το Α και το Ω στην καθημερινή διατροφή είναι το πρωινό και για μικρούς αλλά και για μεγάλους. Ειδικά για τους μικρούς φίλους συνδέεται και με την ικανότητα μάθησης. Βέβαια το να βομβαρδίζουμε με ζάχαρη τον οργανισμό μας μπορεί να είναι νόστιμο αλλά μας βάζει σε ένα φαύλο κύκλο κατανάλωση υδατανθράκων.

    Reply
    • Ελένη μου σε ευχαριστώ που πέρασες από την “παρέα” μας. Το δικό μου πρωινό είναι τα μάφινς και όλα τα αρτοποιήματα, όπως το ελιόψωμο και τα κασεροψωμάκια! Καλό είναι όμως να υπάρχουν πολλές εναλλαγές γιατί δεν υπάρχει μία μόνο τροφή που να περιέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά που μας είναι απαραίτητα. Πρέπει να υπάρχει ποικιλία στη διατροφή κι όχι μονοφαγία, διάβασα κάπου.

      Reply
  • Ποτέ μα ποτέ δε φεύγουμε από το σπίτι χωρίς πρωινό! Πολύ ωραίες προτάσεις Ελευθερία!

    Reply
    • είναι μια καλή διατροφική συνήθεια που πρέπει να την μάθουμε στα παιδιά μας! Εμείς ευχαριστούμε για την έμπνευση με τα μπισκότα φυστικοβούτυρου! Καλή συνέχεια.

      Reply
    • Είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας και είναι κρίμα να το παραλείπουμε επειδή δεν προλαβαίνουμε…. Λίγη οργάνωση χρειάζεται από το προηγούμενο βράδυ, ώστε το πρωί να μην τρέχουμε και δεν φτάνουμε. Ευχαριστούμε πολύ Εύη, καλή συνέχεια!

      Reply

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.