fbpx
Λαχανάκια Βρυξελλών: διατροφικά οφέλη και τρόποι μαγειρέματος

Λαχανάκια Βρυξελλών: διατροφικά οφέλη και τρόποι μαγειρέματος

Αυτά τα μικρά πράσινα μπουμπουκάκια που είναι πολύ συμπαθητικά στην όψη, σαν μικρογραφία του λάχανου, είναι και πολύτιμα για την υγεία σου. Τα λαχανάκια Βρυξελλών αν και μικρά στο μάτι έχουν διατροφική αξία μεγάλη. Στα θετικά τους επίσης είναι και το ότι έχουν πολύ λίγες θερμίδες!

Εδώ θα δούμε σε γενικές γραμμές πως αυτό το λαχανικό σε ωφελεί αλλά και πως θα μπορούσες να το εντάξεις στη διατροφή σου. Ακολουθούν 2 συνταγές άκρως απολαυστικές.

Λαχανάκια Βρυξελλών – Διατροφικά οφέλη

Τα λαχανάκια Βρυξελλών είναι πλούσια πηγή μετάλλων όπως χαλκός, ασβέστιο, κάλιο, σίδηρο, μαγγάνιο και φώσφορο, πολύ χρήσιμα και ωφέλιμα για τον ανθρώπινο οργανισμό.

Παρέχουν ισχυρή αντιοξειδωτική προστασία και βελτιώνουν την άμυνα του οργανισμού ενάντια στον καρκίνο, ενώ με την αντιφλεγμονώδη δράση τους, προστατεύουν την υγεία του καρδιαγγειακού συστήματος. Είναι ακόμη ευεργετικά για την ισορροπία των υγρών του σώματος και της αρτηριακής πίεσης.

Έχουν τεράστιες ποσότητες βιταμίνης Κ και βιταμίνης C που ενισχύουν τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Επίσης, λόγω της Βιταμίνης C και του Καλίου που περιέχονται σε μεγάλες ποσότητες, προσδίδουν επιπλέον οφέλη για την πρόληψη της εμφάνισης οστεοπόρωσης.

Περιέχουν ένα υψηλό επίπεδο διαιτητικών ινών που βοηθούν στην υγιή πέψη με τη μείωση της δυσκοιλιότητας. Από την άλλη δεν περιέχουν καθόλου λίπος και χοληστερίνη ενώ το ποσοστό νατρίου είναι εξαιρετικά χαμηλό.

Πληροφορίες από: iatronet.gr

Πώς και πότε να τα καταναλώσεις, τι να προσέξεις

Τα λαχανάκια Βρυξελλών αγόρασέ τα όταν πρόκειται να τα μαγειρέψεις! Κι αυτό γιατί σε αντίθεση με το κοινό αλλά και το κόκκινο λάχανο, εκείνα διατηρούνται μόνο για 3 με 4 ημέρες στο ψυγείο. Μπορείς βέβαια να τα φυλάξεις στην κατάψυξη μέχρι και 1 χρόνο, αφού προηγουμένως τα ζεματίσεις για 3 με 5 λεπτά.

Θα τα βρεις στο μανάβη όλες τις εποχές του χρόνου. Η  πιο ενδεδειγμένη όμως περίοδος για την κατανάλωσή τους ξεκινά από το φθινόπωρο μέχρι και τις αρχές της άνοιξης. Οι περισσότεροι πάντως φαίνεται να τα προτιμούν κατά τους χειμερινούς μήνες.

Όταν τα διαλέγεις πρόσεξε να είναι συμπαγή & σφιχτά, με έντονο πράσινο χρώμα. Προτίμησε αυτά που έχουν παρόμοιο μέγεθος, για καλύτερο και ομοιόμορφο μαγείρεμα.

Μπορείς να τα σερβίρεις ωμά, βραστά, στον ατμό, στο ξύδι (ως τουρσί), σοταρισμένα σε αντικολλητικό τηγάνι ή ψημένα στο φούρνο. Ο τρόπος που θα μαγειρέψεις τα λαχανάκια μπορεί όντως να κάνει τη διαφορά, με το ψήσιμο στο γκριλ να είναι η ιδανικότερη και γευστικότερη μέθοδος.

Δύο συνταγές για να τα μαγειρέψεις

Θα χρειαστείς περίπου 400 γραμμάρια λαχανάκια, τα οποία τα πλένεις πολύ καλά με τρεχούμενο νερό. Κατόπιν κόβεις τις βάσεις, αφαιρείς τα εξωτερικά φυλλαράκια και τα κόβεις στη μέση:

Ψητά στο φούρνο

Σε ένα μπολ ανακατεύεις τα λαχανάκια βρυξελλών μαζί με δυο σκελίδες λιωμένο σκόρδο, 2 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο, αλάτι και πιπέρι. Στρώνεις μια λαδόκολα σε ένα ρηχό ταψάκι και αραδιάζεις μέσα τα λαχανάκια. Ψήνεις σε προθερμασμένο φούρνο στους 180ºC για μισή ώρα, μέχρι αυτά να μαλακώσουν και να πάρουν ένα ωραίο χρυσαφί χρώμα. Αφού τα βγάλεις από το φούρνο, ραντίζεις με λίγο βαλσαμικό ξύδι ή λαδολέμονο και σερβίρεις όσο είναι ζεστά.

Μπορείς να συνδυάσεις τα λαχανάκια στο φούρνο και με άλλα λαχανικά. Ταιριάζουν πολύ οι πατάτες baby, η γλυκοπατάτα ή το καρότο αλλά και το μπρόκολο ή το κουνουπίδι.

Λαχανάκια ογκρατέν

Βράζεις τα λαχανάκια Βρυξελλών σε αλατισμένο νερό για 15 λεπτά, τα στραγγίζεις και τα αδειάζεις σε ένα βαθύ πυρίμαχο σκεύος.

Ετοιμάζεις στο μεταξύ τη μπεσαμέλ. Σε ένα κατσαρολάκι ζεσταίνεις 2 κουταλιές της σούπας βούτυρο κι όταν λιώσει προσθέτεις 3 κουταλιές της σούπας αλεύρι. Σοτάρεις μέχρι το μείγμα να σκουρύνει.

Προσθέτεις μετά μια κούπα φρέσκο, χλιαρό γάλα και ανακατεύεις με σύρμα έως ότου πήξει. Αποσύρεις από τη φωτιά και ρίχνεις 1¹⁄2 κούπα από διάφορα τυριά, όπως γραβιέρα, παρμεζάνα, γκούντα. Προσθέτεις τον κρόκο από ένα αυγό και ανακατεύεις με γρήγορες κινήσεις για να διαλυθεί στο μείγμα.

Περιχύνεις το μείγμα πάνω στα λαχανάκια και ψήνεις στο φούρνο στους 180ºC, μέχρι να σχηματιστεί μια ωραία καφετί κρούστα από πάνω, περίπου 40 λεπτά.

Ways Brussels Sprouts Benefit Your Health and recipes - Λαχανάκια Βρυξελλών: διατροφικά οφέλη και τρόποι μαγειρέματος

Διάβασε επίσης: Πως τρώγεται ο λωτός και γιατί ενισχύει την υγεία σου.

Your Turn!

Αν έχετε να προσθέσετε κάτι ακόμη ή απλά να μοιραστείτε τη δική σας εμπειρία, αφήστε το προσωπικό σας σχόλιο!

Author

Πτυχιούχος Ψυχολογίας Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Κειμενογράφος στο ηλεκτρονικό περιοδικό MAKE LiFE και το Ινστιτούτο Καταναλωτών. Σύζυγος και μαμά δύο κοριτσιών από την Καλαμαριά Θεσσαλονίκης. Αγαπημένη Φράση: "Για τον κόσμο είσαι μία μαμά αλλά για την οικογένειά σου είσαι ο κόσμος όλος...".

Συμμετοχή στη συζήτηση