fbpx
Ποια είδη ρυζιού υπάρχουν και ποιο ρύζι είναι κατάλληλο για κάθε φαγητό

Ποια είδη ρυζιού υπάρχουν και ποιο ρύζι είναι κατάλληλο για κάθε φαγητό

Τα είδη ρυζιού είναι πολλά και εμείς πρέπει να γνωρίζουμε το σωστό είδος ανάλογα με τo φαγητό που θα μαγειρέψουμε. Αν θέλουμε, για παράδειγμα, να φτιάξουμε ριζότο, θα επιλέξουμε αρμπόριο. Ενώ για να φτιάξουμε γεμιστά, δεν θα προτιμήσουμε μπονέτ. Στα γεμιστά προσωπικά χρησιμοποιώ καρολίνα. Άλλοι πάλι βάζουν ρύζι γλασέ. Προκύπτει δηλαδή και το θέμα του προσωπικού γούστου σε κάποιες συνταγές.

Παρακάτω θα δούμε αναλυτικά 8 ποικιλίες ρυζιού που υπάρχουν στο ράφι του σούπερ μάρκετ. Σκοπός είναι να τα ξεχωρίσουμε λίγο στο μυαλό μας, αλλά και στο πιάτο μας!

Τα 8 είδη ρυζιού που συναντάμε στην αγορά:

1. Αρμπόριο

Το αρμπόριο είναι ένα άσπρο ρύζι με στρογγυλό, παχουλό κόκκο και με μεγάλη περιεκτικότητα σε άμυλο. Το άμυλο το θέλουμε για να μας δώσει την χαρακτηριστική κρεμώδη υφή στο ριζότο. Μαγειρεύεται σε 20 λεπτά, έχει μεγάλη απορροφητικότητα και αντέχει στο διαρκές ανακάτεμα.

Άρα για να μαγειρέψουμε ριζότο, το αρμπόριο είναι το πλέον κατάλληλο ρύζι. Άλλες ποικιλίες για αυτή τη χρήση είναι το ρύζι Καρναρόλι και το Βιαλόνε Νάνο.

2. Καρολίνα

Το ρύζι καρολίνα είναι πολύ δημοφιλές στην ελληνική κουζίνα. Το χρησιμοποιούμε για να φτιάξουμε ντολμαδάκια ή σπανακόρυζο, λαχανόρυζο κτλ. Το βάζουμε στις σούπες, στα γιουβαρλάκια και στα γεμιστά. Χυλώνει εύκολα αλλά δεν συνιστάται για ριζότο, γιατί ο κόκκος του δεν είναι τόσο ανθεκτικός στο ανακάτεμα. Σπάει γρήγορα.

3. Γλασέ

Το γλασέ έχει λευκό χρώμα και κόκκο στρογγυλό και παχουλό. Είναι ιδιαίτερα αμυλώδες και με πηκτική ιδιότητα, πράγμα που το καθιστά ιδανικό για σούπες, πίτες και γλυκά, όπως το ρυζόγαλο. Αρκετοί το προτιμούν και σε άλλα φαγητά, π.χ. στα γεμιστά. Είναι θέμα προσωπικού γούστου, όπως είπαμε και παραπάνω. Εμένα η προτίμησή μου είναι το ρύζι καρολίνα, οπότε γλασέ αγοράζω σπάνια.

4. Νυχάκι

Λεπτό, μακρύκοκκο και με λευκό κρυσταλλιζέ χρώμα είναι το νυχάκι. Πρόκειται για πιο σκληρό ρύζι και με λιγότερο άμυλο, κατάλληλο για πιλάφι. Το μαγειρεύουμε καλύτερα βράζοντάς το σε νερό που κοχλάζει ή στον ατμό. Το αποτέλεσμα βγαίνει ζουμερό, όχι σπυρωτό αλλά ούτε και πολύ χυλωμένο. Δεν ανήκει το νυχάκι στις ποικιλίες που χρησιμοποιώ συχνά στην κουζίνα μου.

5. Μπονέτ (ή Parboiled ή τύπου Αμερικής)

Στο ρύζι μπονέτ ο κόκκος είναι μακρύσπερμος και έχει χαρακτηριστικό υποκίτρινο χρώμα που οφείλεται στην ειδική επεξεργασία του καρπού με ατμό. Παραμένει πάντα σπυρωτό, ακόμη κι αν μας ξεφύγει στο χρόνο βρασμού και είναι το δικό μου αγαπημένο ρύζι για πιλάφι.

Το πιλάφι μας το αφήνουμε ολόλευκο, για να συνοδεύσει αγαπημένα μας κοκκινιστά ή λεμονάτα φαγητά. Το συνδυάζουμε όμως και με ανάμεικτα λαχανικά ή με σταφίδες, κουκουνάρι και κάρυ για μία πιο ανατολίτικη εκδοχή.

6. Basmati & Jasmine

Το basmati όπως και το jasmine είναι ποικιλίες ρυζιού φυσικά αρωματικές. Τα μοναδικά αρώματά τους απελευθερώνονται κατά το μαγείρεμα, δίνοντας ιδιαίτερη γεύση στο φαγητό μας. Είναι οι ποικιλίες που θα χρησιμοποιήσουμε για να φτιάξουμε ρύζι ατμού, κινέζικο τηγανητό ρύζι και διάφορες έθνικ συνταγές με κοτόπουλο ή ψάρι.

Η γνώμη μου είναι το basmati και το jasmine να μαγειρεύονται μόνο με νερό και όχι σε ζωμούς, ώστε να μην υπάρχει θέμα να αλλοιωθεί ή να καπελωθεί το άρωμά τους.

7. Ρύζι καστανό

Το καστανό ρύζι είναι ολικής άλεσης. Αυτό σημαίνει ότι έχει υποστεί τη μικρότερη επεξεργασία από άλλα είδη κι έτσι διατηρεί περισσότερα θρεπτικά συστατικά. Είναι σίγουρα πλούσιο σε φυτικές ίνες και με μικρότερο γλυκαιμικό δείκτη σε σχέση με τα παραδοσιακά ρύζια. Θέλει περισσότερη ώρα βράσιμο, αλλά μας αποζημιώνει με την υψηλή διατροφική του αξία και την πλούσια γεύση του.

Το καστανό ρύζι εμάς μας αρέσει πολύ με καβουρδισμένο φιδέ. Είναι μια απλή και πεντανόστιμη πρόταση. Δοκιμάστε το αν θέλετε κάτι διαφορετικό σε εμφάνιση και γεύση.

8. Ρύζι άγριο

Μαύρο στην όψη είναι το άγριο ρύζι, το οποίο έχει σκληρό και λεπτό κόκκο. Στις περισσότερες συνταγές συνδυάζεται με κάποιο λευκό ρύζι, δίνοντας νόστιμες γαρνιτούρες. Μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε και σε σαλάτες. Χρειάζεται όμως μούλιασμα, τουλάχιστον 30 λεπτών, πριν το βράσιμο. Αποτελεί υπερτροφή και είναι εξαιρετική επιλογή για άτομα που ακολουθούν ειδικό διαιτολόγιο και χορτοφάγους.

8 ποικιλίες ρυζιού και που ταιριάζει η καθεμία

Αυτοί είναι οι πιο γνωστοί τύποι ρυζιού που θα βρούμε στο σούπερ μάρκετ. Εσένα ποιό είναι το αγαπημένο σου ρύζι στη μαγειρική;

Διαβάστε επίσης: Ζυμαρικά ολικής άλεσης. 5 λόγοι για να τα προτιμήσουμε.

Your Turn!

Αν έχετε να προσθέσετε κάτι ακόμη ή απλά να μοιραστείτε τη δική σας εμπειρία, αφήστε το προσωπικό σας σχόλιο!


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Author

Σύζυγος και μαμά δύο κοριτσιών από την Καλαμαριά Θεσσαλονίκης! #smartliving #momblogger Αγαπημένη Φράση: "Για τον κόσμο είσαι μία μαμά αλλά για την οικογένειά σου είσαι ο κόσμος όλος...".

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.