Λόγοι & τρόποι για να βάλουμε τη γλυκοπατάτα στη διατροφή μας

Λόγοι & τρόποι για να βάλουμε τη γλυκοπατάτα στη διατροφή μας

Η γλυκοπατάτα έχει αρχίσει να κατακτά τη δική της θέση στην Ελλάδα, ιδίως ανάμεσα στους λάτρεις της υγιεινής διατροφής και του fitness. Στο διαδίκτυο επίσης συναντώ ολοένα και περισσότερες συνταγές με αυτό το λαχανικό από γνωστούς σεφ και food bloggers. Έτσι θέλησα κι εγώ να ψάξω ποια είναι τα οφέλη της γλυκοπατάτας στην υγεία, ποια η διαφορά της με τις κοινές πατάτες και πως μαγειρεύεται. Πάμε να δούμε τι βρήκα;

Τα οφέλη της γλυκοπατάτας στην υγεία

Οι γλυκοπατάτες είναι μια τροφή ιδιαίτερα χορταστική και εξαιρετικά θρεπτική για τον οργανισμό. Συγκεκριμένα οι γλυκοπατάτες:

  • Περιέχουν υδατάνθρακες, την αμεσότερη πηγή ενέργειας για τον οργανισμό.
  • Είναι πλούσιες σε βήτα καροτένιο, ένα αντιοξειδωτικό που το σώμα μας μετατρέπει στην ακόμα πιο σημαντική βιταμίνη Α.
  • Έχουν υψηλή συγκέντρωση σε φυτικές ίνες, οι οποίες αυξάνουν τον κορεσμό (μετριάζοντας έτσι την πρόσληψη τροφής) αλλά και βελτίωνουν τη λειτουργία του εντέρου.
  • Διαθέτουν πολύ χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και μπορούν να καταναλωθούν από άτομα με σακχαρώδη διαβήτη.
  • Είναι καλή πηγή βιταμίνης C, βιταμίνης Β6, βιταμίνης Α, θειαμίνης, νιασίνης, φολικού οξέος κι άλλων μικροθρεπτικών συστατικών.
  • Περιέχουν μια ποικιλία από ανόργανα συστατικά, όπως κάλιο, ασβέστιο, σίδηρο, φώσφορο, μαγνήσιο και ψευδάργυρο, συστατικά απαραίτητα για τη μυική λειτουργία κι όχι μόνο.

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΜΕ ΜΕΤΡΟ

Εάν οι γλυκοπατάτες καταναλωθούν με μέτρο και μαγειρευτούν με υγιή τρόπο (όχι τηγανιτές) είναι θρεπτικές και έχουν θετικές επιδράσεις στην υγεία. Παρόλα αυτά, ως αμυλούχο λαχανικό, πρέπει να σημειωθεί ότι περιέχουν αρκετούς υδατάνθρακες και θερμίδες.

Πατάτα VS Γλυκοπατάτα: ποιες είναι οι διαφορές τους;

Η σύγκριση πατάτας και γλυκοπατάτας μέσα στο μυαλό μας είναι αναπόφευκτη, κυρίως λόγω της ονομασίας τους. Ωστόσο, σύμφωνα με τη Βικιπαίδεια, η γλυκοπατάτα δεν έχει καμιά σχέση με την πατάτα. Είναι εντελώς διαφορετικό φυτό, δεν είναι υπόγειος βλαστός αλλά βολβός. Τελείως διαφορετική είναι και στα εξωτερικά της χαρακτηριστικά, στο σχήμα, στο χρώμα αλλά και στη γεύση, καθώς είναι πιο γλυκιά.

Ως προς τη θερμιδική απόδοση αυτή είναι παρόμοια για τα δύο λαχανικά, ενώ διαφέρουν μεταξύ τους στη διατροφική σύσταση. Η γλυκοπατάτα περιέχει 50% περισσότερες φυτικές ίνες, πολύ υψηλότερα επίπεδα βιταμίνης Α, περισσότερη βιταμίνη C και βιταμίνη Β6. Έτσι η γλυκοπατάτα φαίνεται να κερδίζει τελικά στα σημεία, οπότε γιατί να μην ενταχθεί στο διατροφικό μας πλάνο!

ΓΛΥΚΟΠΑΤΑΤΑ ΚΑΙ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ

Δεν θα πρέπει να καταναλώνεται η γλυκοπατάτα σε μεγάλες ποσότητες κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης, καθώς λόγω της αυξημένης ποσότητας σε βιταμίνης Α που περιέχει, υπάρχει συσχέτιση με ανωμαλίες κατά την κύηση.

Πως μαγειρεύεται η γλυκοπατάτα – Ιδέες

Η γλυκοπατάτα τρώγεται σαν ορεκτικό, σαν σνακ αλλά και σαν επιδόρπιο! Τρώγεται είτε μόνη της, είτε σε γαρνιτούρα με κρέας ή ψάρι. Μπορεί να μαγειρευτεί με διάφορους τρόπους, από ψητή έως βραστή, να μπει σε σούπες και σαλάτες, ως γέμιση σε πίτα ή σε τάρτα αλλά να γίνει και πουρές.

Συνδυάζεται ιδανικά με άλλες ρίζες, όπως οι πατάτες, τα παντζάρια, τα καρότα, η σελινόριζα. Της ταιριάζουν πολύ σχεδόν όλα τα μπαχαρικά και τα αρωματικά βότανα. Ορίστε 2 ιδέες και συνταγές με γλυκοπατάτες:

  • Μπαστουνάκια στο φούρνο: κόβουμε τις γλυκοπατάτες σε λεπτά μπαστουνάκια. Τις αραδιάζουμε σε ένα ταψί στο οποίο έχουμε πρώτα στρώσει μια λαδόκολλα, χωρίς να στριμώχνουμε τη μία με την άλλη. Πασπαλίζουμε με αλάτι, πιπέρι, ρίγανη, λίγο λιωμένο σκόρδο και τις αλείφουμε με ελαιόλαδο. Είναι έτοιμες σε 30 λεπτά, στους 180°C.
  • Ολόκληρες και γεμιστές: Πλένουμε τις γλυκοπατάτες και τις τρυπάμε με πιρούνι σε διάφορα σημεία. Τις τυλίγουμε σε αλουμινόχαρτο και ψήνουμε στο φούρνο, μέχρι να μαλακώσουν. Με ένα κουτάλι βγάζουμε στη συνέχεια μέρος από τη σάρκα τους, το οποίο τοποθετούμε σε μπολ και πιέζουμε με πιρούνι να λιώσει. Προσθέτουμε στο μπολ διάφορα τριμμένα τυριά, φρέσκο σχοινόπρασο ψιλοκομμένο, ανακατεύουμε και ξαναγεμίζουμε τις γλυκοπατάτες με το μείγμα. Τοποθετούμε 5 λεπτά στο ζεστό φούρνο για να λιώσουν τα τυριά και σερβίρουμε.

#Extra tip: Για να εμποδίσουμε τη γλυκοπατάτα να χάσει το χρώμα της και μεγάλο μέρος των βιταμινών της με το μαγείρεμα, τη μαγειρεύουμε μαζί με τη φλούδα της.

Λόγοι και τρόποι να βάλουμε τη γλυκοπατάτα στη διατροφή μας

Εσείς έχετε δοκιμάσει τις γλυκοπατάτες; Αν ναι, ποια είναι η αγαπημένη σας συνταγή με γλυκοπατάτα;

Your Turn!

Αν έχετε να προσθέσετε κάτι ακόμη ή απλά να μοιραστείτε τη δική σας εμπειρία, αφήστε το προσωπικό σας σχόλιο!


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Author

Οργάνωση Σπιτιού - Tips Εξοικονόμησης - DIY Κατασκευές κ.α. #smartliving #momblogger Πτυχιούχος Ψυχολογίας, σύζυγος και μαμά δύο κοριτσιών από τη Θεσσαλονίκη ♥ Αγαπημένο Quote: "Για τον κόσμο είσαι μία μαμά αλλά για την οικογένειά σου είσαι ο κόσμος όλος...".

Συμμετοχή στη συζήτηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.