fbpx
Αυτά τα 6 αφεψήματα μπορούν να μας απαλλάξουν από το άγχος

Αυτά τα 6 αφεψήματα μπορούν να μας απαλλάξουν από το άγχος

Οι ειδικοί ψυχικής υγείας αναφέρουν ότι το ποσοστό των ατόμων που υποφέρουν από αγχώδεις διαταραχές και κρίσεις πανικού έχει φτάσει στα ύψη. Και πως να μην έχει αυξηθεί το άγχος στη ζωή μας με όσα καλούμαστε καθημερινά να αντιμετωπίσουμε; Στη μάχη κατά του άγχους επιστρατεύουμε βότανα από τη φύση, τα οποία θα μας ηρεμήσουν χωρίς τις παρενέργειες των τοξικών ουσιών. Αυτά είναι τα έξι πιο χαλαρωτικά αφεψήματα που σας προτείνουμε να δοκιμάσετε.

1. Βαλεριάνα

Το ισχυρό ηρεμιστικό της φύσης. Η χρήση της βαλεριάνας ήταν γνωστή από την αρχαιότητα. Ο Ιπποκράτης περιγράφει τις ιδιότητές της και ο Γαληνός τη χρησιμοποιεί αργότερα ως θεραπεία για την αϋπνία. Με τις χαλαρωτικές της ιδιότητες μειώνει το άγχος, την υπερένταση και τις υστερικές κρίσεις.

2. Τίλιο

Άλλες ονομασίες: φιλύρα ή φλαμούρι. Με ευχάριστη και γλυκιά γεύση βοηθά στη χαλάρωση, την ανακούφιση από νευραλγίες και άγχος. Ενδείκνυται για όσους έχουν υψηλή πίεση και παράλληλα είναι νευρικοί, με αποτέλεσμα η πίεσή τους να ανεβαίνει όταν εκνευρίζονται!

3. Μελισσόχορτο

Το μελισσόχορτο συστήνεται σε περιπτώσεις αϋπνίας, έντονου στρες, έντασης και ευερεθιστότητας. Μπορεί να βοηθήσει ακόμα και άτομα με κατάθλιψη, χάρη στις καταπραϋντικές και χαλαρωτικές του ιδιότητες.

ΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΤΕ

Μην πίνετε πολλά ροφήματα την ημέρα, καθώς η κατάχρηση μπορεί να έχει δυσάρεστες συνέπειες για τον οργανισμό σας. Μην συνδυάζετε επίσης πολλά βότανα μαζί. Ένα ή δύο κάθε φορά είναι αρκετά.

4. Πασιφλόρα

Η πασιφλόρα δρα απευθείας στο κεντρικό νευρικό σύστημα, ενώ επίσης χαλαρώνει τους μυς του σώματος. Είναι ένα βότανο με πικρή και δροσιστική γεύση που παρουσιάζει αγχολυτικές ιδιότητες, καταπραΰνει τον πόνο, τους σπασμούς και ρίχνει την αρτηριακή πίεση.

5. Λυκίσκος

Είναι το φυτό από το οποίο φτιάχνεται η μπύρα. Έχει πικρή γεύση και χαλαρωτικές ιδιότητες. Βοηθά να αποκοιμηθούμε πιο γρήγορα και βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου. Το αποφεύγουμε όμως όταν υπάρχει έντονη κατάθλιψη, γιατί μπορεί να την επιδεινώσει. Για την αϋπνία συνδυάζεται με Βαλεριάνα και Πασιφλόρα.

6. Λευκός κράταιγος

Έχει ηρεμιστικές επιδράσεις στο συμπαθητικό νευρικό σύστημα και χορηγείται σε άτομα με ήπια συμπτώματα ανησυχίας ή νευρικότητας. Βοηθάει στη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης και στη βελτίωση της κυκλοφορίας, επειδή επιτρέπει στην καρδιά να αντλεί το αίμα καλύτερα.

ΠΡΙΝ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟ ΓΙΑΤΡΟ ΣΑΣ

Αν είστε έγκυος, αν έχετε αλλεργίες, αν λαμβάνετε φαρμακευτική αγωγή ή πάσχετε από χρόνια νόσο, το καλύτερο είναι να συμβουλευτείτε το γιατρό σας πριν τη χρήση οποιουδήποτε αφεψήματος!

Extra tips για τα αφεψήματα

  • Προσθέτουμε το βότανο, αφού βράσει το νερό, ώστε η θερμότητα να διασπάσει τα τοιχώματα των φύλλων και να εκχυθούν τα ωφέλιμα συστατικά.
  • Ο χρόνος παραμονής να είναι όσος χρειάζεται για να χρωματιστεί το νερό. Όχι περισσότερο, γιατί τα ωφέλιμα στοιχεία του βοτάνου καταστρέφονται.
  • Πίνουμε το αφέψημα αμέσως μόλις μπορούμε να δεχτούμε τη θερμοκρασία του και σε χρόνο όχι μεγαλύτερο από 10 λεπτά.
  • Αποφεύγουμε την προσθήκη ζάχαρης, γιατί εξουδετερώνει την αντιοξειδωτική δράση του αφεψήματος καταστρέφοντας τις πολυφαινόλες.

Your Turn!

Αν έχετε να προσθέσετε κάτι ακόμη ή απλά να μοιραστείτε τη δική σας εμπειρία, αφήστε το προσωπικό σας σχόλιο!


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Author

Σύζυγος και μαμά δύο κοριτσιών από την Καλαμαριά Θεσσαλονίκης! #smartliving #momblogger Αγαπημένη Φράση: "Για τον κόσμο είσαι μία μαμά αλλά για την οικογένειά σου είσαι ο κόσμος όλος...".

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.