Τσέκαρε σε ποιο τύπο ακαταστασίας ανήκεις

Τσέκαρε σε ποιο τύπο ακαταστασίας ανήκεις

Η ακαταστασία και η τάξη είναι μάλλον υποκειμενικές έννοιες. Υπάρχουν σαφώς άνθρωποι που είναι περισσότερο οργανωτικοί και πειθαρχημένοι, ενώ άλλοι είναι απλώς αδιάφοροι για το θέμα. Σωστό και λάθος δεν υπάρχει. Δείχνει τελικά η εξωτερική εικόνα το εσωτερικό των ανθρώπων ή υπάρχουν άνθρωποι ακατάστατοι στην τάξη τους και τακτικοί στην ακαταστασία τους?

Η κρυμμένη ακαταστασία

Είναι ακατάστατος και το κρύβει. Χώνει όλη την τσαπατσουλιά σε ένα δωμάτιο, συνήθως την κρεβατοκάμαρα, και κρατά κάπως νοικοκυρεμένο το σαλόνι που φαίνεται στους επισκέπτες. Τσάντες ξεχασμένες, παπούτσια μέσα στη μέση, ρούχα στο πάτωμα, κρεμάστρες πεταμένες, ότι μπορεί να φανταστεί κανείς σκορπισμένα παντού. Κι όμως αναβάλλει διαρκώς για την επόμενη το συγύρισμα αυτού του δωματίου. Έχει κατά βάθος επίγνωση της ακαταστασίας του, αλλά δεν θέλει να κατηγορηθεί γι’αυτήν. Έτσι επιλέγει να κρύβεται πίσω από το δάχτυλό του. Πρόκειται για άτομα που τα ενδιαφέρει η καλή εικόνα στους άλλους, ίσως κάπως ανασφαλή.

Τι να κάνετε αν ανήκετε σε αυτόν τον τύπο: Είναι καιρός να βάλετε σε μια τάξη αυτό το δωμάτιο. Αποθηκεύστε τα σκόρπια αντικείμενα μέσα σε μεγάλα κουτιά και βάλτε τα κάτω από το κρεβάτι. Βάλτε τα βρώμικα ρούχα στο καλάθι των απλύτων και στρώνετε το κρεβάτι μόλις ξυπνάτε. Μαζεύετε τα χαρτάκια, κουπόνια, λογαριασμούς, κάρτες σε ένα καλαθάκι και πετάτε αυτά που δεν χρειάζονται. Τοποθετήστε παπουτσοθήκες στο χωλ για να μένουν συμμαζεμένα τα παπούτσια. Αν όλα αυτά σας φαίνονται δύσκολα, έχετε τη δυνατότητα να μεταπηδήσετε στον τύπο της απροκάλυπτης ακαταστασίας.

Η απροκάλυπτη ακαταστασία

Η απροκάλυπτη ακαταστασίαΟ ακατάστατος που δεν μασάει. Δεν τον νοιάζει τι θα πουν οι άλλοι. Είναι ακατάστατος από κούνια και έχει συμβιβαστεί με τη φύση του. Οι άλλοι πρέπει να τον αποδεχτούν όπως είναι. Εκείνος δεν χρειάζεται να αλλάξει τίποτα. Συνήθως πρόκειται για άτομα καταξιωμένα επαγγελματικά που δεν έχουν χρόνο να ασχοληθούν με το συμμάζεμα. Είναι αξιαγάπητοι και με πολύ χιούμορ. Τελικά όντως οι άλλοι τους αποδέχονται όπως είναι. Δεν θέλουν να χάσουν τη συντροφιά τους.

Τρόποι αντιμετώπισης: Ζητήστε βοήθεια από τους φίλους για να καθαρίσετε το σπίτι. Σκούπισμα, σφουγγάρισμα, πλύσιμο πιάτων που έφτασαν στο ταβάνι, πέταμα άχρηστων αντικειμένων … Εσείς φυσικά θα έχετε υπ’ευθύνη σας το συντονισμό των εργασιών, αλλά πιάστε κι ένα φτερό για να ξεσκονίσετε. Δεν θέλετε να σας παρεξηγήσουν κιόλας. Δυο βασικοί κανόνες θα σας βοηθήσουν να μην φτάνετε στο έσχατο σημείο ακαταστασίας : α) ό,τι είναι βρώμικο καθαρίστε το εκείνη τη στιγμή, β) ό,τι είναι για τα σκουπίδια πετάξτε το άμεσα.

Η συλλεκτική ακαταστασία

Γεμίζει το σπίτι με τόσα αντικείμενα που στο τέλος δεν χωράει ο ίδιος. Συλλέγει παλιά αντικείμενα, αντίκες, ότι μπορεί να φαίνεται περιττό σε όλους τους άλλους. Αντικείμενα που το πιθανότερο είναι να μην χρησιμοποιήσει ποτέ. Περιοδικά, εφημερίδες από πέντε χρόνια πριν έχουν αποκτήσει κι αυτά συλλεκτική αξία και δύσκολα θα τα αποχωριστεί. Μοιάζει το σπίτι του με βομβαρδισμένο τοπίο και ζει κυριολεκτικά μέσα στο χάος.

Θεραπεία: Όσο περισσσότερα πράγματα έχετε στο σπίτι σας τόσο πιο δύσκολο είναι να το βάλετε σε σειρά. Ήρθε η ώρα του αποχωρισμού. Κάντε μια γενναία προσπάθεια να διώξετε επιτέλους τα άχρηστα πράγματα. Ζητήστε βοήθεια σε αυτό, γιατί αν βασιστείτε στα δικά σας κριτήρια θα καταλήξετε να πετάξετε ελάχιστα. Εγκαταλείψτε αυτή την ενστικτώδη συμπεριφορά μυρμηγκιού, που φορτώνει τη φωλιά του σπόρους για το χειμώνα. Επίσης ρίξτε μια ματιά στο ημερολόγιο, τα χρόνια της κατοχής έχουν παρέλθει.

Η ακαταστασία του μυαλού

Η ακαταστασία του μυαλούΞεχνάει που πάρκαρε, που έβαλε τα κλειδιά, αν έκλεισε το θερμοσίφωνο. Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί στην εργασία του, νιώθει αδιαθεσία και άγχος. Όλα αυτά τον κάνουν κακόκεφο και ευέξαπτο. Είναι μια παροδική κατάσταση στην οποία μπορεί να βρεθεί ο καθένας σε μια δύσκολη στιγμή. Πρόκειται για την πνευματική κούραση που μπορεί να μειώσει τα αποθέματα ενέργειας και να φέρει το βασικότερο όργανο του νευρικού συστήματος, τον εγκέφαλο, στα όριά του.

Η λύση: Το μυαλό σας χρειάζεται επειγόντως format. Ζητήστε άδεια από την εργασία σας για να ξεκουραστείτε. Εμπιστευθείτε τα χέρια ενός ειδικού στο μυοχαλαρωτικό μασάζ και αδειάστε τη σκέψη σας από την καθημερινότητα. Προσθέστε στη διατροφή σας τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο, υδατάνθρακες και Ω-3 λιπαρά οξέα. Τέτοιες τροφές είναι η σοκολάτα, οι ξηροί καρποί, το σπανάκι, τα ζυμαρικά και τα ψάρια. Επίσης βιταμίνες από όλα τα φρούτα και λαχανικά είναι απαραίτητες για την τόνωση του οργανισμού. Κάντε τέλος γυμναστική. Η γυμναστική προσφέρει ευεξία, ενέργεια και έχει θετικά αποτελέσματα όχι μόνο στο σώμα αλλά και στο πνεύμα.

Your Turn!

Αν έχετε να προσθέσετε κάτι ακόμη ή απλά να μοιραστείτε τη δική σας εμπειρία, αφήστε το προσωπικό σας σχόλιο!

Author

Οργάνωση Σπιτιού - Tips Εξοικονόμησης - DIY Κατασκευές κ.α. #smartliving #momblogger Πτυχιούχος Ψυχολογίας, σύζυγος και μαμά δύο κοριτσιών από τη Θεσσαλονίκη ♥ Αγαπημένο Quote: "Για τον κόσμο είσαι μία μαμά αλλά για την οικογένειά σου είσαι ο κόσμος όλος...".

4 comments

Συμμετοχή στη συζήτηση