Μερικά tips για οικονομία στο σούπερ μάρκετ

Μερικά tips για οικονομία στο σούπερ μάρκετ

Τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ δεν είναι κάτι που μπορούμε να αποφύγουμε. Είναι μια διαδικασία αλληλένδετη με κάθε σπιτικό είτε πρόκειται για οικογένεια είτε για εργένη. Με σωστή διαχείριση και προγραμματισμό όμως μπορούμε στο τέλος να γλιτώσουμε χρήματα. Ποιοί είναι αυτοί οι τρόποι για μεγαλύτερη οικονομία στο σούπερ μάρκετ;

Ορίζουμε τον μηνιαίο προϋπολογισμό

Καθορίζουμε το χρηματικό ποσό που μπορούμε να διαθέσουμε στο σύνολο του μήνα και το χωρίζουμε στα τέσσερα ανά βδομάδα. Το νέο ΙΝΚΑ συνιστά ο προγραμματισμός των αγορών να είναι σε επίπεδο εβδομάδας. Η νοικοκυρά του σπιτιού δηλαδή να έχει προγραμματίσει τα φαγητά για κάθε μέρα της εβδομάδας και με βάση αυτό να καθορίσει την αγορά των υλικών που θα χρειαστεί.

Φτιάχνουμε λίστα

Υπάρχει πάντα ένα χαρτάκι κολλημένο με μαγνητάκι στο ψυγείο και συμπληρώνουμε κάθε φορά που τελειώνει κάτι. Πριν φύγουμε για το μάρκετ τσεκάρουμε μια τελευταία φορά τι έχουμε ήδη στα ντουλάπια και στο ψυγείο και αν λείπει κάτι το προσθέτουμε στη λίστα. Όταν φτάνουμε στο μάρκετ περιοριζόμαστε σε ό,τι είναι γραμμένο στο χαρτάκι μας και δεν ξεφεύγουμε σε περισσότερα.

Πάμε χωρίς τα παιδιά

Αφήνουμε τα παιδιά στη γιαγιά, αν είναι εφικτό, ή πηγαίνουμε όταν αυτά βρίσκονται στο σχολείο ή σε κάποια εξωσχολική δραστηριότητα. Τα παιδιά έχουν την τάση να βάζουν στο καλάθι περιττά πραγματάκια, πολλά από τα οποία είναι ανθυγιεινά και σίγουρα όχι τόσο απαραίτητα. Αν όμως πρέπει να πάρουμε τα μικρά μας μαζί στα ψώνια, θα ήταν καλό να κάνουμε από πριν συμφωνία μαζί τους ότι θα έχουν τη δυνατότητα να προσθέσουν μόνο ένα προϊόν στο καρότσι μας. Είναι στο χέρι μας να φανούμε αποφασιστικοί και να καταλάβουν ότι δεν είμαστε διατεθειμένοι να τους κάνουμε όλα τα χατίρια.

Βλέπουμε για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Συνήθως μας ελκύουν τα επώνυμα προϊόντα, χωρίς αυτό να γίνεται πάντα συνειδητά. Τα έχουμε δει στη διαφήμιση να δείχνουν τόσο ελκυστικά και πέφτει το μάτι απευθείας εκεί. Άλλες φορές πάλι επειδή τα χρησιμοποιούσε παλιά η μαμά μας τα εμπιστευόμαστε περισσότερο και δεν σκεφτόμαστε καν ότι μπορεί να είναι πιο ακριβά από άλλα. Δίνουμε λοιπόν την ευκαιρία στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία υπάρχουν σε όλα τα μεγάλα μάρκετ. Δοκιμάζουμε κι αν δεν μείνουμε ευχαριστημένοι, δεν τα επιλέγουμε την επόμενη φορά.Τις περισσότερες φορές βέβαια είναι ίδιας ποιότητας αλλά σαφέστατα πιο οικονομικά.

Δεν επιλέγουμε βάσει συσκευασίας

Όταν είμαστε μπροστά στο ράφι και προσπαθούμε να επιλέξουμε ποιό να αγοράσουμε προσέχουμε να μην επηρρεαζόμαστε από τα πλουμιστά χρώματα και τις φανταχτερές συσκευασίες. Τη συσκευασία ουσιαστικά την πληρώνουμε. Ρίχνουμε μια ματιά για το λόγο αυτό και στα προϊόντα με πιο απλό και λιτό περιτύλιγμα.

Τσεκάρουμε τα ράφια από πάνω μέχρι κάτω

Γενικά κοιτάζουμε από πάνω μέχρι κάτω στα ράφια, καθώς στο ύψος του ματιού μας μπαίνουν τα πιο ακριβά και επώνυμα προϊόντα. Οι μεγάλες εταιρίες κάνουν ειδικές συμφωνίες με τα καταστήματα για να προβάλλουν εκεί τα προϊόντα τους. Αντίθετα τα πιο οικονομικά προϊόντα, μικρότερων εταιριών, θα τα βρούμε χαμηλότερα. Γι’ αυτό βλέπουμε, τσεκάρουμε, εκμεταλλευόμαστε την ποικιλία που μας δίνεται και σκεφτόμαστε έξυπνα.

Κουπόνια προσφορών

Κρατάμε σε ένα καλαθάκι κουπόνια προσφορών που βρίσκονται μέσα σε εφημερίδες, περιοδικά ή που μας στέλνονται ταχυδρομικώς. Τελευταία μου έστειλαν κουπόνια στο mail μου, τα οποία μπορούν να εκτυπωθούν και να χρησιμοποιηθούν κανονικά. Για προσφορές ημέρας ελέγχουμε και μέσα στο μάρκετ. Θέλει ωστόσο προσοχή εδώ να μην παρασυρθούμε από τη λογική ότι είναι προσφορά και πάρουμε πράγματα που δεν ήταν αρχικά στη λίστα. Έτσι δεν θα βγούμε κερδισμένοι, αφού θα έχουμε πάρει κάτι που δεν ήταν απαραίτητο τη δεδομένη στιγμή.

Πάμε με γεμάτο στομάχι

Πηγαίνουμε πάντα χορτάτοι. Τα μηνύματα πείνας που στέλνει το στομάχι μας, σύμφωνα με έρευνες, μας ωθούν να αγοράσουμε περισσότερα τρόφιμα από αυτά που είχαμε υπολογίσει ότι χρειαζόμαστε. Γι’ αυτό δεν αφήνουμε τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ για μετά τη δουλειά ή μεσημέρι Σαββάτου, πριν το φαγητό, όπως συνηθίζουν οι περισσότεροι. Αν αυτό πάλι δεν είναι εφικτό λόγω έλλειψης χρόνου, τουλάχιστον τρώμε κάτι ελαφρύ πριν πάμε.

Αντιστοιχία βάρους και τιμής

Ένα προϊόν μπορεί να φαίνεται ότι έχει φθηνότερη τιμή από το διπλανό, αλλά στην πραγματικότητα να έχει μικρότερη ποσότητα η συσκευασία. Άρα μαζί με την τιμή ελέγχουμε και την ποσότητα που αναγράφεται πάνω.

Τσεκάρουμε τις ημερομηνίες λήξης

Τσεκάρουμε την ημερομηνία λήξης και υπολογίζουμε πότε περίπου θα καταναλωθεί το προϊόν. Έτσι δεν θα αγοράσουμε κάτι που λήγει σύντομα, αλλά δεν σκοπεύουμε να το καταναλώσουμε άμεσα και μειώνονται οι πιθανότητες να καταλήξουν αγαθά στα σκουπίδια.

Χρησιμοποιούμε την κάρτα πόντων του μάρκετ

Τα περισσότερα σούπερ μάρκετ παρέχουν κάρτα μέλους. Την κάρτα αυτή τη δίνουμε όταν φτάνουμε στο ταμείο κι εκεί συλλέγονται πόντοι ανάλογα με αυτά που ψωνίσαμε. Τους πόντους τους εξαργυρώνουμε σε έκπτωση για επόμενη αγορά ή έχουμε άλλα προνόμια ή κέρδη.

Με σωστή συμπεριφορά όταν βρισκόμαστε στο σούπερ μάρκετ μπορούμε να κάνουμε έξυπνες και οικονομικές αγορές. Θυμηθείτε όλα αυτά την επόμενη φορά που θα πάτε για ψώνια.

Your Turn!

Αν έχετε να προσθέσετε κάτι ακόμη ή απλά να μοιραστείτε τη δική σας εμπειρία, αφήστε το προσωπικό σας σχόλιο!

Author

Οργάνωση Σπιτιού - Tips Εξοικονόμησης - DIY Κατασκευές κ.α. #smartliving #momblogger Πτυχιούχος Ψυχολογίας, σύζυγος και μαμά δύο κοριτσιών από τη Θεσσαλονίκη ♥ Αγαπημένο Quote: "Για τον κόσμο είσαι μία μαμά αλλά για την οικογένειά σου είσαι ο κόσμος όλος...".

2 comments

  • Το υπέροχο μότο σας «To the world you are a mother, but to your family, you are the world!» βρήκε την ιδανική έκφραση σε αυτό το άρθρο! Συγχαρητήρια!

    Reply
    • Κάθε μητέρα είναι ο κόσμος όλος για την οικογένειά της και αυτό εκφράζεται διαρκώς σε πολλά απλά καθημερινά θέματα.

      Reply

Συμμετοχή στη συζήτηση